Zűrzavar a villanyszámlán – Rendszerüzemeltető kontra szolgáltató

Zűrzavar a villanyszámlán - rendszerüzemeltető kontra szolgáltató

Gondoltam, nagyon-nagyon egyszerűen tisztába rakjuk ezt a területet. Mert meglepődve tapasztalom, hogy sokan nem tudják, mi van a villany számlájukon. Tényleg egyszerű lesz!

Alapjában véve a számlán szerepel egy energiadíj rész, és egy rendszerhasználati díj rész. A kettőt nem szabad összekeverni, mert az első a ténylegesen elfogyasztott áram díja, míg a másik az áramot oda vivő hálózat fenntartásának az ára.

Ez a gyakorlatban is két külön cég. Az energiakereskedő céggel (így hívják őket) a fogyasztó szerződik és áll kapcsolatban, és különböző területeken különböző a nevük (pl. MVM Next a korábbi ELMŰ helyett).

A másik cég, aki a hálózaton a fizikai (villanyszerelési) munkát végzi és akivel mi, ajánlott szerelők kapcsolatban állunk, szintén területenként különböző néven fut (pl. E.ON az ELMÜ Hálózati Kft helyett, bár ez utóbbinak még ez a neve).

Az utóbbi idők változásainak és átalakulásainak következményeként adódnak kisebb-nagyobb fennakadások. Fogyasztói oldalról kevesebb, ajánlott szerelői oldalról több.

De hát minden kezdet nehéz, minden változás hozott ezen a piacon némi fejetlenséget, ami szépen idővel elcsitult, kialakult.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Az ügyfél nem gyóntatópap

Van egy nagyon kedves ismerősöm, aki nem olyan régen felhívott. Megkérdezte, hogy esetleg tudok-e számára munkát. Elmesélte, hogy az elmúlt időszakban nagyon nehéz az élete, egyszerűen eltűntek az ügyfelek.

Villany Péter

Ionizáló hajszárító – az érzés, amikor megvág az áram

Talán sokan ismerik azt az érzést, amikor hajszárítás után a csaphoz, vízhez vagy szinte bármilyen tárgyhoz hozzáérve csípést érzékelünk egy pattanó hang kíséretében, és elrántjuk a kezünket? Ugyanez tapasztalható néha a bevásárlókocsin is.