Az elektronika, az azonnali kommunikáció és a példátlan sebességű társadalmi és ipari változások korában, az emberiség által legrégebben ismert fém egyre nagyobb szerepet játszik.
A modern civilizáció összeomlana az elektromosság nélkül, amelyben létfontosságú szerepe van a réznek. Mind az áramfejlesztés, mind az átvitel és az elosztás, mind pedig a fogyasztás szempontjából. A réz nélkül a kommunikáció minden területen leállna, a szárazföldi, tengeri és légi szállítás megbénulna.
Az ipari fémek közül, a súlyához viszonyítva a réznek van a legjobb elektromos- és hővezető képessége. A teljes réz felhasználás körülbelül 70 százalékát erre a célra fordítják. A rendkívüli szilárdság, a könnyű alakíthatóság, a korrózióállóság az épületvillamosság (közkedvelt nevén a villanyszerelés) legkedveltebb és egyben legbiztonságosabb anyagává teszi.
Hétköznapi példa: egy családi autóban az elektromos árammal működtetett kiegészítőknek köszönhetően a réz huzalok hossza manapság körülbelül 1 kilométer, míg ötven évvel ezelőtt átlagosan csak 45 métert tett ki (1970-es évek vége, 1980-as évek eleje).
Az Európai Bizottság tervei szerint a városi közlekedésben a „hagyományos tüzelőanyaggal működő” gépjárművek használatát 2030-ig felére kell csökkenteni. 2050-re pedig teljesen ki kell küszöbölni ahhoz, hogy a hosszú távú energia és klíma célokat elérjük. A réz az egyik kulcsfontosságú anyag, amely ezt az átmenetet lehetővé teszi.
Egy akkumulátoros jármű átlagosan háromszor több rezet tartalmaz, mint egy hagyományos. A réz fele az akkumulátor rendszerben található. És nincs vége, hiszen sok rézre van szükség a megújuló energiatermelésben, az átviteli és elosztó hálózatokban és az e-autók töltőhálózat-infrastruktúrájának kialakításához is
Hosszan lehetne még sorolni a példákat, de azt hiszem sikerült érzékeltetni, hogy melyik a legjelentősebb fém ma a világon.