Ez a sztori nem olyan régi, és totálisan kikészített. Elsősorban idegileg viselt meg, másodsorban olyan szinten rendültem meg az emberi odafigyelés és a munka profi és jó elvégzésébe vetett hitemben, hogy az csak na.
Mi magunk úgynevezett erősáram villanyszerelők vagyunk. Ez azt jelenti konyhanyelven, hogy mindent is szerelünk, ami nem csipked, hanem ráz (egyszerűbben: én szerelem a villanyt). Ezzel szemben az úgynevezett gyengeáramos kollégák a csipkedős résszel foglalkoznak (ők szerelik a netet meg a TV-t).
Úgy alakult az elmúlt időszakban bizonyos szolgáltatók révén, hogy némileg értenem kell a net és a TV dolgokhoz is. Legalábbis kábel szintjén mindenképpen. És természetesen rendelkeznem kell szerszámokkal és némi tudással a kábelek szereléséhez (alap szinten össze tudom rakni).
Nemrégiben történt, hogy a felújítás során az internet vezetékeivel is foglalkoznom kellett. Nem nagy kaland egyébként, a szolgáltató és a szolgáltatás ismeretében szépen össze is hoztam a dolgokat. A rendszer hibát nem mutatott, jónak tűnt minden.
Kb. 5 nap múlva költözött be ügyfelem, és hívott, hogy a nappalin kívül sehol nem működik a televízió. Az időm szűkös volt, ezért azt javasoltam, hogy hívjanak ki egy szakembert a szolgáltatótól, nézze át a dolgokat, ez biztosan gyorsabb és hatékonyabb lesz, mintha rám várnának.
Ez meg is történt még aznap délelőtt (ezen azért meglepődtem). Emberünk jött, látott, majd komoly hümmögések, fejvakarások, egy internetaljzat levétele, és némi laptopozás után kijelentette, hogy szerinte a hálószobának sem kellene működnie, és hogy szar az egész, biztos szakadtak a kábelek, de neki nincs ideje erre… és elrohant.
Sajnos minden szolgáltatónál akadnak ilyen munkavállalók, akik vagy azért, mert rossz napjuk van, vagy azért, mert egyszerűen ilyen típusúak, tényleges segítség nélkül a frászt hozzák az ügyfelekre (meg a villanyszerelőre). Bosszantó, de ez ellen tenni csak akkor tudunk, ha a “tenninemakarást” felismerjük (és rögtön elzavarjuk).
A megoldás ilyenkor csak az, hogy elmondjuk a helyzetet a szolgáltató ügyfélszolgálatán, és kérünk egy másik kollégát. Aki majd kijön, megnézi, és megállapítja, hogy a router beállításaiban van a hiba, megcsinálja, és voalá: mégsem szakadt a kábel!