Már jó ideje foglalkozunk villanyszereléssel, így összegyűlt némi tapasztalat, és lett rálátásunk a megrendelői igényekre is. (Az évek folyamán hogy átalakult ez is!)
Alapvetőnek tekintjük, hogy minden rendben működjön, és ez így is maradjon hosszú ideig. Hiszen akkor elégedett a vevő, és mi is, ha az épített rendszer megfelelően és hibamentesen működik. A hálózat biztonságos, de láthatatlan.
Nagyon kevés esetben, de előfordulhatnak technikai eredetű gondok. Bár a gyártók törekednek a hosszú élettartamra – és mi is -, a tervezés közben sokat segíthetünk a tehermentesítésben, sajnos minden öregszik, minden elromolhat.
Tapasztalataink alapján ezek főleg “elfáradások”, amiket időben észlelve, a baj könnyen megelőzhető. Az esetleges hibás alkatrészeket pedig a gyártónak visszaküldve még tökéletesebbé tehetik őket.
Mondok egy egyszerű példát: az életvédelmi relét (áramvédő kapcsoló, vagy népies nevén fi-relé) eredetileg havonta tesztelni kéne (ez rá is van írva, és ezért van rajta egy erre szolgáló gomb), mert a hosszabb “állás” során beragadhat (gondoljunk csak az autók fékjeire, ha sokáig állunk velük). Ezt előírás szerint már csak évente szükséges ellenőrizni (bár személy szerint a rendszeresebb ellenőrzést tartanám jónak).
Mivel sokan ódzkodnak, hogy a lakáselosztóban vagy akár a környékén “matassanak”, így ennek a terhét levesszük ügyfeleink válláról. A felújítás végeztével, a kapcsolók-konnektorok felszerelése után egy évvel érkezünk, leteszteljük az életvédelmi relét.
Egyúttal bekukkantunk a lakáselosztóba is, és átbeszéljük az esetleges furcsa jelenségeket. Ezáltal a jelenleg is vállalt 5 éves jótállási idő további évekkel is bővíthető, a biztonság pedig ezen ellenőrzésekkel jóval hosszabb ideig garantálható.