Mi az a kábelkorbács?

A rossz nyelvek azt beszélik, hogy a győri autógyárban leépítések lesznek. Sajnos a kábelkorbácsok hiánya miatt – amit külföldön gyártanak, és aminek a szállítása most kifejezetten problémás -, a gyártás nem tud a megfelelő ütemben haladni.

Nemrég olvastam, hogy egy átlagos autó kb. 22,5 kg rezet tartalmaz. Az elektromos és elektronikai réz összetevők nélkül nem lennének intelligens motorok, sebességváltó-irányítás vagy kiterjedt érzékelő és tájékoztató rendszerek.

A modern autók egyre bonyolultabb és hatékonyabb elektromos rendszerei egyre több és több elektromos áramot igényelnek. És ezzel együtt egyre több rezet. És akkor az elektromos autók elterjedéséről és technológiai felépítéséről ne is ejtsünk szót.

És hát ennek a réz mennyiségnek a nagyobb része ezekben a kábelkorbácsokban található. Komoly és körültekintő tervezés alapján, megfelelő hosszban és különböző csatlakozókkal a végükön készülnek a kábelkorbácsok. Sajnos nem úgy működik, hogy hopp, fonok egyet itthon!

A körülmények okán nemcsak a gyártás, hanem a hozzá szükséges alapanyagok utánpótlása sem biztosított, így nehéz helyzet előtt áll az autóipar. Ami a szépsége ennek az egésznek, hogy a kábelkorbács gyártását korábban éppen Magyarországról vitték el…

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

A villanyszerelő és a ChatGPT

Egyszerűen muszáj volt. Annyit olvastam már róla, hogy ki kellett próbálnom nekem is. Haladni kell a korral. Megkérdeztem hát a ChatGPT-t: “Kérlek írj nekem cikket a panel lakások villanyszerelése témájában”.

Villany Péter

Hol fognak elszaporodni az elektromos autók?

A tegnapi írás közben jöttek a gondolataim azzal kapcsolatban, hogy már tavaly sok helyen olvastam a hidrogén autózásról és ennek az elektromos autókkal való összehasonlításáról.