Mi az a kábelkorbács?

A rossz nyelvek azt beszélik, hogy a győri autógyárban leépítések lesznek. Sajnos a kábelkorbácsok hiánya miatt – amit külföldön gyártanak, és aminek a szállítása most kifejezetten problémás -, a gyártás nem tud a megfelelő ütemben haladni.

Nemrég olvastam, hogy egy átlagos autó kb. 22,5 kg rezet tartalmaz. Az elektromos és elektronikai réz összetevők nélkül nem lennének intelligens motorok, sebességváltó-irányítás vagy kiterjedt érzékelő és tájékoztató rendszerek.

A modern autók egyre bonyolultabb és hatékonyabb elektromos rendszerei egyre több és több elektromos áramot igényelnek. És ezzel együtt egyre több rezet. És akkor az elektromos autók elterjedéséről és technológiai felépítéséről ne is ejtsünk szót.

És hát ennek a réz mennyiségnek a nagyobb része ezekben a kábelkorbácsokban található. Komoly és körültekintő tervezés alapján, megfelelő hosszban és különböző csatlakozókkal a végükön készülnek a kábelkorbácsok. Sajnos nem úgy működik, hogy hopp, fonok egyet itthon!

A körülmények okán nemcsak a gyártás, hanem a hozzá szükséges alapanyagok utánpótlása sem biztosított, így nehéz helyzet előtt áll az autóipar. Ami a szépsége ennek az egésznek, hogy a kábelkorbács gyártását korábban éppen Magyarországról vitték el…

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Ha április, akkor világbajnokság!

Az évnek egy bizonyos időszakát nálunk mindig nagy várakozás övezi. Ilyenkor a “Villany Péter Family” összecsomagol, felül a buszra, és nyakába veszi a világot. Nem

Villany Péter

Az átalány kicsinálása

Az utóbbi időben felmerült problémaként, és többen meg is kerestek telefonon ez ügyben. A média sem hallgatta el végül az ügyet, és megoldás is találtatott

Villany Péter

Az új csodaszer: a kellékszavatosság

Tippeket adó rovatunk következik. A villamos biztonsági felülvizsgálatok okán sajnos én magam is szemlélője vagyok az eseményeknek. Akár írok róla, akár nem, ez a jelenség