Mi az a kábelkorbács?

A rossz nyelvek azt beszélik, hogy a győri autógyárban leépítések lesznek. Sajnos a kábelkorbácsok hiánya miatt – amit külföldön gyártanak, és aminek a szállítása most kifejezetten problémás -, a gyártás nem tud a megfelelő ütemben haladni.

Nemrég olvastam, hogy egy átlagos autó kb. 22,5 kg rezet tartalmaz. Az elektromos és elektronikai réz összetevők nélkül nem lennének intelligens motorok, sebességváltó-irányítás vagy kiterjedt érzékelő és tájékoztató rendszerek.

A modern autók egyre bonyolultabb és hatékonyabb elektromos rendszerei egyre több és több elektromos áramot igényelnek. És ezzel együtt egyre több rezet. És akkor az elektromos autók elterjedéséről és technológiai felépítéséről ne is ejtsünk szót.

És hát ennek a réz mennyiségnek a nagyobb része ezekben a kábelkorbácsokban található. Komoly és körültekintő tervezés alapján, megfelelő hosszban és különböző csatlakozókkal a végükön készülnek a kábelkorbácsok. Sajnos nem úgy működik, hogy hopp, fonok egyet itthon!

A körülmények okán nemcsak a gyártás, hanem a hozzá szükséges alapanyagok utánpótlása sem biztosított, így nehéz helyzet előtt áll az autóipar. Ami a szépsége ennek az egésznek, hogy a kábelkorbács gyártását korábban éppen Magyarországról vitték el…

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Lakott lakások specialistái
Villany Péter

Lakott lakások specialistái lettünk

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy időnként a piaci folyamatok hatására az adott időszakban elektromosan felújítandó lakások “típusai” változnak. “Típusok” alatt itt most azt

Havannai nyaralás
Villany Péter

Havannai nyaralás

Nem tudok elszakadni a csendes pihenő témakörétől. De az a helyzet, hogy az évek során annyi ezzel kapcsolatos furcsasággal találkoztam, hogy több mint sok (talán

hagyd dolgozni az urakat
Villany Péter

„Hagyd már dolgozni az urakat!”

Nem tudok elszakadni a csendes pihenő témakörétől. De az a helyzet, hogy az évek során annyi ezzel kapcsolatos „anomáliával” találkoztam, hogy több mint sok (talán