Mi az a kábelkorbács?

A rossz nyelvek azt beszélik, hogy a győri autógyárban leépítések lesznek. Sajnos a kábelkorbácsok hiánya miatt – amit külföldön gyártanak, és aminek a szállítása most kifejezetten problémás -, a gyártás nem tud a megfelelő ütemben haladni.

Nemrég olvastam, hogy egy átlagos autó kb. 22,5 kg rezet tartalmaz. Az elektromos és elektronikai réz összetevők nélkül nem lennének intelligens motorok, sebességváltó-irányítás vagy kiterjedt érzékelő és tájékoztató rendszerek.

A modern autók egyre bonyolultabb és hatékonyabb elektromos rendszerei egyre több és több elektromos áramot igényelnek. És ezzel együtt egyre több rezet. És akkor az elektromos autók elterjedéséről és technológiai felépítéséről ne is ejtsünk szót.

És hát ennek a réz mennyiségnek a nagyobb része ezekben a kábelkorbácsokban található. Komoly és körültekintő tervezés alapján, megfelelő hosszban és különböző csatlakozókkal a végükön készülnek a kábelkorbácsok. Sajnos nem úgy működik, hogy hopp, fonok egyet itthon!

A körülmények okán nemcsak a gyártás, hanem a hozzá szükséges alapanyagok utánpótlása sem biztosított, így nehéz helyzet előtt áll az autóipar. Ami a szépsége ennek az egésznek, hogy a kábelkorbács gyártását korábban éppen Magyarországról vitték el…

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Ki fizeti - fővezeték
Villany Péter

Ki fizeti?

Egy nagyon érdekes kérdéssel kerestek a meg napokban telefonon. Állásfoglalásra kértek, amit én jó szívvel elutasítottam, amitől meg kicsit megharagudtak rám. Történt ugyanis, hogy lakásfelújítás

Villany Péter

Télen a jó meleg panelban

Miért is szeretem a panelt? Sok jó történet és erős érzelmi kötődés mellett van egy nagyon-nagyon jó tulajdonsága. Most elmesélem. Mindenkinek van egy ismerőse, akinek