Mi az a kábelkorbács?

A rossz nyelvek azt beszélik, hogy a győri autógyárban leépítések lesznek. Sajnos a kábelkorbácsok hiánya miatt – amit külföldön gyártanak, és aminek a szállítása most kifejezetten problémás -, a gyártás nem tud a megfelelő ütemben haladni.

Nemrég olvastam, hogy egy átlagos autó kb. 22,5 kg rezet tartalmaz. Az elektromos és elektronikai réz összetevők nélkül nem lennének intelligens motorok, sebességváltó-irányítás vagy kiterjedt érzékelő és tájékoztató rendszerek.

A modern autók egyre bonyolultabb és hatékonyabb elektromos rendszerei egyre több és több elektromos áramot igényelnek. És ezzel együtt egyre több rezet. És akkor az elektromos autók elterjedéséről és technológiai felépítéséről ne is ejtsünk szót.

És hát ennek a réz mennyiségnek a nagyobb része ezekben a kábelkorbácsokban található. Komoly és körültekintő tervezés alapján, megfelelő hosszban és különböző csatlakozókkal a végükön készülnek a kábelkorbácsok. Sajnos nem úgy működik, hogy hopp, fonok egyet itthon!

A körülmények okán nemcsak a gyártás, hanem a hozzá szükséges alapanyagok utánpótlása sem biztosított, így nehéz helyzet előtt áll az autóipar. Ami a szépsége ennek az egésznek, hogy a kábelkorbács gyártását korábban éppen Magyarországról vitték el…

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

A furfangos telepi macska

Meleg nyári napokon, otthon nagymamámnál megszokott volt a hűvös ablakpárkányon vagy a farakás tövében “sütkérező” macska látványa. Irigyeltük is mindig őket, bár egy ideje már nem találkoztam hasonlóval.

Villany Péter

Kemping bringa és dinamó

Ha Ljubljanában jársz, feltétlenül úgy menj oda, hogy biciklit viszel magaddal. Persze lehet használni a helyi bérelhető dolgokat is, de az biztos, hogy az autót az ott tartózkodásod alatt nem kell használnod.

Villany Péter

Lámpát akarsz? Hallgass a panel legyekre!

Bár viszonylag régi megfigyelés, mégis mindig, és mindig fennakadok rajta. Általában április közepétől október közepéig figyelhető meg ez a jelenség, mert ekkor már érdemes munka közben egész nap szellőztetni.