Így közlekedek okosan Budapesten

Így közlekedek okosan Budapesten

Az utóbbi időben egy kicsit kibillentem az egyensúlyomból. Én egy olyan pali vagyok, aki szereti megtervezni a dolgait előre, és szereti azokat pontról pontra precízen végrehajtani.

Ezt tanítom a kollégáimnak is, még akkor is, ha tudom, hogy ezt néha feleslegesnek és nyűgnek élik és ítélik meg. Sajnos időnként én is beleesem abba a hibába, hogy az önteltségem (amit az évek és a tapasztalat táplálnak) miatt elhiszem, nekem már enélkül is megy. Természetesen ilyenkor történnek a legnagyobb pofára esések, és a rövidebb-hosszabb túlórák.

Nincs ez másként a közlekedésben sem. Félig vidékiként a budapesti közlekedés mondjuk mindig is a vesszőparipám volt, de jó tervezéssel általában ki lehet iktatni a késéseket. Általában minden napom előre megtervezett, órára pontosan lebontva.

A reggeli és napon belüli utazás ugyanúgy előre tervezve van (ráhagyással), minden távolság navigációs appal ellenőrizve. Sokat tud segíteni a mai technológia, ha okosan használja az ember. A napközbeni indulások előtt mindig újra ellenőrzöm az útvonalat és a forgalmat, így biztosan lehet tudni az esetleges lezárásokról.

Természetesen vannak vis maior szituációk, de azért ezek száma egy adott éven belül is elenyésző. Sokat köszönhetek ez ügyben a hajnali kiszállítói múltamnak, ahol a hatékonyságot az előre meghatározott útvonallal akár a duplájára is lehetett növelni.

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Jákob lajtorjája

Gondoltam keresek egy rövid vagy hosszú videót arról, ahogyan egy Jákob nevű villanyszerelő bemutatja az általa használt létrát. És ezzel a poénnal felvezetem a mai érdekességet. De a sok tartalom között ilyet pl. nem találtam.

Villany Péter

Tulipános házak

Ha azt mondom Paks biztosan mindenkinek az atomerőmű jut elsőre az eszébe. Kinek a Paks I., kinek a Paks II., vérmérséklet függvényében, de mindenképpen erről lett híres a város elsősorban.

Villany Péter

Áramok harca

Döbbenetes, hogy már az 1880-as évektől használunk irányítottan elektromos áramot. Akárhogy is számolom maholnap ez bizony 150 év. Hihetetlen, és egy kicsit felfoghatatlan is, hogy ennyi idő alatt hova jutottunk el vele, és milyen távlatok vannak/lehetnek még előttünk. Gondolok itt pl. a fúziós energia kísérletekre.