Az egyik vesszőparipám a minőség.
Régebben csak legyintettem arra, ha valaki a minőségbiztosításról és a minőségbiztosítási rendszerekről beszélt. Úgy gondoltam, hogy ez csak egy olyan lózung (jelentése: jelszó – a német Losung szóból, üres mondás), amivel pénzeket lehet lehúzni a vállalkozásokról.
Aztán ahogy szépen lassan egyre mélyebben merültem el a villanyszerelésben, és mellette a kisvállalkozói (bár inkább a mikrovállalkozó a helyes kifejezés) létben, át kellett értékelnem ennek a területnek a jelentőségét a saját életemben.
Szerintem nagyon a lényeges a villanyszerelésben: ha minőségi munkát csinálsz, akkor az biztonságos is lesz. Természetesen a biztonságos rendszerhez vannak egyéb szakmai feltételek is, amiket figyelembe kell vennünk. De alapvetően, ha minőséget “szolgáltatsz” – minőségi alapanyagokkal, minden aspektusában igényes, minőségi munkavégzéssel, akkor az magával hozza az átláthatóságot és tulajdonképpen a biztonságot is.
Érdekes volt megfigyelni a fejlődési ívét az egésznek. Először csak az tudatosult bennem, hogy a minőséget nemcsak képviselni kell, hanem folyamatában ellenőriznem is. Emiatt első körben úgy tűnt, lassul a munkavégzés sebessége. Igen, így tűnik elsőre.
De, amint a kezdeti önellenőrző folyamatok automatikussá és szinte készségekké válnak, valójában a hatékonyságra is iszonyúan jótékony hatással van. Embere válogatja, ki mennyire gyorsan sajátítja el. Viszont azt tapasztaltam, sokan itt az elején feladják. Ez az a pont egyébként, ahol elválik az ocsú a búzától.
Sokat köszönhetek ennek a felismerésnek. És sokat köszönhetek a kitartó kollégáknak is! Nem véletlen az, hogy ezzel a profi hozzáállással, hárman múlt héten is 3 nap alatt végeztünk egy lakással.