Hol fognak elszaporodni az elektromos autók?

A tegnapi írás közben jöttek a gondolataim azzal kapcsolatban, hogy már tavaly sok helyen olvastam a hidrogén autózásról és ennek az elektromos autókkal való összehasonlításáról.

Nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget.

Ami nekem utolsó emlékem erről a típusú meghajtásról, az a “Ki ölte meg az elektromos autót?” végkövetkeztetése, ami, ha jól emlékszem (most emiatt nem néztem meg újra, elnézést érte) az volt, hogy az akkori elnök (és gyanítom még többen) a hidrogén hajtás támogatása mellett döntöttek.

Vagyis ez utóbbi fejlesztése mellett tették le a voksukat.

Az már egy másik kérdés, hogy ezzel is mi lett a 1990-es évek óta. Érdekes lenne erről is nézni-olvasni valamit. Ami látszik, hogy ez is egy zsákutca volt abban a formában. Hogy mi változott azóta? Nos úgy gondolom, hogy az energiaválság, a növekvő árak és a technológiai fejlődés mostanra teremtette meg az alapjait annak, hogy az ez irányú fejlesztések és termékek újra “erőre kapjanak”.

És hogy ez lesz-e az elektromos autók újabb halála?

Én a magam részéről nem gondolom.

Olyasmit el tudok képzelni, hogy azokon a helyeken, ahol viszonylag olcsón és környezetbarát módon lehet az energiát előállítani, ott elterjednek az elektromos autók (pl. északi államok). Míg máshol, ahol az erőforrások nem ilyen bőségesek, ott lehet számítani pl. a hidrogénnel hajtott járművek elterjedésére.

És hogy most ki fog nyerni? Vagy lesz-e nyertes egyáltalán?

Vannak arra utaló jelek, hogy ezt majd érdekcsoportok eldöntik helyettünk, de kíváncsi leszek a végeredményre.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Jákob lajtorjája

Gondoltam keresek egy rövid vagy hosszú videót arról, ahogyan egy Jákob nevű villanyszerelő bemutatja az általa használt létrát. És ezzel a poénnal felvezetem a mai érdekességet. De a sok tartalom között ilyet pl. nem találtam.

Villany Péter

Tulipános házak

Ha azt mondom Paks biztosan mindenkinek az atomerőmű jut elsőre az eszébe. Kinek a Paks I., kinek a Paks II., vérmérséklet függvényében, de mindenképpen erről lett híres a város elsősorban.

Villany Péter

Áramok harca

Döbbenetes, hogy már az 1880-as évektől használunk irányítottan elektromos áramot. Akárhogy is számolom maholnap ez bizony 150 év. Hihetetlen, és egy kicsit felfoghatatlan is, hogy ennyi idő alatt hova jutottunk el vele, és milyen távlatok vannak/lehetnek még előttünk. Gondolok itt pl. a fúziós energia kísérletekre.