15 percet várunk, ez nem bunkóság, hanem ügyfeleink védelme

Azt hiszem erről nehéz beszélni. Azért, mert ismerek olyan embert, aki notórius késő. És egyszerűen úgy tűnik, hogy lehetetlen ezen változtatni. Ennek ellenére bevezettem a fenti szabályt, és le is írom, hogy miért.

Sokszor megtörtént sajnos, amikor még a legelején jártunk az útnak, és éppen csak kezdtem a villanyt szerelni és ügyfelekkel beszélgetni, felmérni járni. Szerettem ezeket a túrákat, általában egy napra tettem 4-5-6 lakás felmérését.

Ha sikerült jó sorrendben berakni (ügyesen lehetett a városban egy kört csinálni, kerületből kerületbe) a lakásokat, akkor akár 6, ha nem, akkor is 4 felmérés kényelmesen belefért. Sajnos azonban egy hátulütője volt a dolgoknak: ha késett valaki. Ugyanis egy-egy beszélgetés kb. 1-1 óra. Szinte mindig.

S ha csúszol az egyik helyen mások késése miatt, akkor a következő helyről is nagy valószínűséggel késel. Egy végeláthatatlan ideges rohanás lesz az egész, aminek a végén elkésel még otthonról is. És a gyermekek szemrehányó tekintetét a legnehezebb elviselni.

Ebből lett elegem, ezért bevezettem: maximum 15 percet tudok várni. Ennyi késést általában még “elviselt” a beosztás, ez még behozható volt két lakás közötti közlekedésben. Nagyon nehéz volt betartani, és sokszor ígérték ezt a maximum 15 perces késési időt, de a “mindjárt ott vagyok” késések végül mégiscsak problémákhoz vezettek.

Megfizettem a tanulópénzt. Azóta kifinomultabbak a módszereim is, indulás előtt már például oda telefonálok. Illetve ami fontossá vált, az az online felmérés. Ebben az esetben már “nem igazán” lényeges a késés, bár továbbra is háklis vagyok rá.

Megfelelő időt hagyva két megtekintés között, itthonról, az utazás kiiktatásával rengeteg időt takaríthatok meg, és a stressz csökkenése sem elhanyagolható.

Hiába na, ez a jövő.

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

“Péter, tudja miért választottam magát?” - hangzott el a kérdés telefonban. Általában én szoktam ezt megkérdezni kíváncsiságból és tanulási vágyból. Mert az erre adott válasz magában hordozhatja a további fejlődést lehetőségét, és a megerősítést, hogy az irány jó.
Villany Péter

Tudja miért választottam magát?

“Péter, tudja miért választottam magát?” – hangzott el a kérdés telefonban. Általában én szoktam ezt megkérdezni kíváncsiságból és tanulási vágyból. Mert az erre adott válasz

Olyan, hogy garancia, jogilag nincs. A szóbeszéd használja, és valójában a jótállás köznyelvi formája, létezőnek tekinthető. Jótállás és szavatosság jogilag is létezik, mindkettő egy adott ügymenetet jelent.
Villany Péter

Garancia: Játék a számokkal?

Teljesen jogosan felmerül ez a kérdés ügyfeleink részéről, hogy vállalunk-e garanciát és hogy mennyi garanciát vállalunk a munkánkra? Fontos része kellene legyen a kivitelezésnek, de

Manapság nagyon divatos dolog, hogy ha valami olyan dolog akad, amit át kell beszélni, vagy meg kell mutatni a világnak, akkor szervezünk egy konferenciát. Ez alól nem kivétel a villanyszerelői szakma sem. És lehet meglepő lesz annak, aki nem tudta, de ez idén már a 33. ilyen rendezvény.
Villany Péter

Konferenciázgatunk

Manapság nagyon divatos dolog, hogy ha valami olyan dolog akad, amit át kell beszélni, vagy meg kell mutatni a világnak, akkor szervezünk egy konferenciát. Ez