Túltervezés

Túltervezés

JÖN! JÖN! JÖN! És kell egyszer egy ilyen nekem! Mert hogy az igazi kommandós dolog lenne megjelenni vele: az elektromos Hummer. Az első eladott példánynak nagyon durva ára volt, de azért vizsgáljuk meg közelebbről.

Szuper jól néz ki, de 4,1 tonna a súlya. 4100 kg! Nehezebb, mint néhány teherautó! Hogy ezt a súlyt cipelni lehessen 1000 lóerő körüli elektromos motorokat kap, amiket majd 200 kWh akkumulátor csomag lát el energiával. Ízlelgessük ezt a számot: 200 kWh …

Meddig fogod ezt tölteni otthon a 230-as fali dugvillás átalakítóval? 1 hétig? Ha meg otthoni gyors töltőben gondolkozol, akkor meg a hálózat-fejlesztése nem lesz piskóta. És még az sem biztos, hogy ilyen teljesítmény esetén jelen pillanatban jó megoldás lesz.

Az látszik, hogy ez a jövő. Hogy átgondoltan és okosan kell fejleszteni, az is látszik. Úgy látom, hogy az ilyen kiugró (kissé talán átgondolatlan) esetek késztetik arra a szakembereket mindkét oldalon, hogy már most felkészüljenek arra, mi lesz, ha tömegével megjelennek az elektromos négykerekűek.

Ezen felül az is látszik, hogy minden, de minden elektromos (bár igyekszik energiatakarékos lenni). Vannak ezekkel kapcsolatban bőven kérdések, de mi kivitelezők itt a másik végén a “táplálékláncnak”, megtehetjük, hogy már most kicsit “túltervezzük” a vezetékhálózatot ésszerű határokon belül, mintegy felkészülve a jövőre.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Amikor az ajánlásból baj lesz

Minden jól sikerült munka után felmerül az ügyfeleink részéről, hogy miért is nem alapítunk generálkivitelező csapatot, mert ha mindenki olyan profin csinálta volna a dolgát, mint mi, akkor minden rendben lett volna.

Villany Péter

Úgy élsz ahogy a gimnáziumban elképzelted?

Nagyon szeretek munka közben különböző hanganyagokat (újabban pedig podcast-eket) hallgatni. Főleg tanulni szeretek így (van amit előre én mondok fel magamnak), akár szakmai, akár egyéb dolgokról legyen szó.