Túltervezés

Túltervezés

JÖN! JÖN! JÖN! És kell egyszer egy ilyen nekem! Mert hogy az igazi kommandós dolog lenne megjelenni vele: az elektromos Hummer. Az első eladott példánynak nagyon durva ára volt, de azért vizsgáljuk meg közelebbről.

Szuper jól néz ki, de 4,1 tonna a súlya. 4100 kg! Nehezebb, mint néhány teherautó! Hogy ezt a súlyt cipelni lehessen 1000 lóerő körüli elektromos motorokat kap, amiket majd 200 kWh akkumulátor csomag lát el energiával. Ízlelgessük ezt a számot: 200 kWh …

Meddig fogod ezt tölteni otthon a 230-as fali dugvillás átalakítóval? 1 hétig? Ha meg otthoni gyors töltőben gondolkozol, akkor meg a hálózat-fejlesztése nem lesz piskóta. És még az sem biztos, hogy ilyen teljesítmény esetén jelen pillanatban jó megoldás lesz.

Az látszik, hogy ez a jövő. Hogy átgondoltan és okosan kell fejleszteni, az is látszik. Úgy látom, hogy az ilyen kiugró (kissé talán átgondolatlan) esetek késztetik arra a szakembereket mindkét oldalon, hogy már most felkészüljenek arra, mi lesz, ha tömegével megjelennek az elektromos négykerekűek.

Ezen felül az is látszik, hogy minden, de minden elektromos (bár igyekszik energiatakarékos lenni). Vannak ezekkel kapcsolatban bőven kérdések, de mi kivitelezők itt a másik végén a “táplálékláncnak”, megtehetjük, hogy már most kicsit “túltervezzük” a vezetékhálózatot ésszerű határokon belül, mintegy felkészülve a jövőre.

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

A legcukibb segédmunkás

Ha a hagyományos értelemben vett építőipart vesszük alapul, akkor valahol a ranglétra leges legalján a villanyszerelésnél is a segédmunkások állnak. Ebben számomra semmi degradáló nincsen,

Villany Péter

Robotorizáció

Valamikor régebben írtam már erről (3 éve talán?), mert fixa ideálom, hogy egy adott időn belül a robotok bizonyos szempontból a szakmunkások életét is meg

Azbeszt megbaszta
Villany Péter

Azbeszt megbaszta

Elég sokat gondolkoztam rajta, hogy milyen címet adjak ennek az írásnak. Az első gondolatom a káromkodás volt, a második hogy úgy tiltják majd le, mint