Tesla után húzott generátor

Egyik nagy félelmemet osztom meg most veletek. Mint villanyszerelő igen, nagyon vágyom egy villanyautóra. (Igen, igazából szétszedném, mint gyerekkoromban az elektromos kütyüket.)

De több oka is van annak, ami miatt nincsen még, és ebből az egyik nagyon nyomós érv a félelem. A félelem attól, hogy egyszer csak ott marad velem valahol. Vagyis inkább az, hogy nagyon időre kéne menni, de egyszerűen nem találsz úgy töltőt, nem tudod olyan gyorsan feltölteni, stb.

Úgy képzelem, hogy egy ilyen autó mellett állandó szorongásnak lennék kitéve, és mohón keresném a megoldást ennek leküzdésére. Folyamatosan figyelném az újdonságokat, különböző praktikákat vetnék be, és biztosan sok-sok figyelmem elmenne erre.

Rövid távon valószínűleg nem okozna gondot a dolog. A hosszútávra utazást mondjuk úgy lehet megoldani, ha megfelelően megtervezzük az útvonalat úgy, hogy mindenhol állandóan töltők legyenek. Ez azonban nem mindig garantálja a megoldást, mivel előfordulhat, hogy a töltő elromlott, esetleg nem tud csatlakozni az autóhoz, vagy egyszerűen sokáig kell sorban állni.

Azt látom, hogy a probléma megoldásához más ötletekre is szükség van. Komoly cégek törekednek ennek elérésére és milliárdokat költenek új technológiák kutatására, tesztelésére és meglévő elektromos rendszerek hatékonyságának növelésére (gondolok itt elsősorban az akkukkal kapcsolatos fejlesztésekre).

Azonban most még mindig vannak olyanok, akiknek saját verziójuk van, és így szabadulnak meg a “Tudok-e tölteni?” okozta stresszről. Mint ez a Tesla tulajdonos, aki a képen látható módon rögtönzött áramfejlesztőt szerelt a jármű hátuljára.

Hogy szabályossága mellett mennyire hatékony? Arra azért kíváncsi lennék, viszont egy autót így elcsúfítani, hát… úgy tűnik igaz a mondás: „a szükség nagy úr”.

Fotó forrása: facebook

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Jákob lajtorjája

Gondoltam keresek egy rövid vagy hosszú videót arról, ahogyan egy Jákob nevű villanyszerelő bemutatja az általa használt létrát. És ezzel a poénnal felvezetem a mai érdekességet. De a sok tartalom között ilyet pl. nem találtam.

Villany Péter

Tulipános házak

Ha azt mondom Paks biztosan mindenkinek az atomerőmű jut elsőre az eszébe. Kinek a Paks I., kinek a Paks II., vérmérséklet függvényében, de mindenképpen erről lett híres a város elsősorban.

Villany Péter

Áramok harca

Döbbenetes, hogy már az 1880-as évektől használunk irányítottan elektromos áramot. Akárhogy is számolom maholnap ez bizony 150 év. Hihetetlen, és egy kicsit felfoghatatlan is, hogy ennyi idő alatt hova jutottunk el vele, és milyen távlatok vannak/lehetnek még előttünk. Gondolok itt pl. a fúziós energia kísérletekre.