Úgy néz ki, kezdi kiforrni magát a támogatási rendszer. Elmondható, hogy beindult a nagyüzem, egymás után jelentkeznek a leendő ügyfelek. Egyre többen éltek az idén bevezetett lehetőséggel, és úgy látszik, mostanra ért ide a “felújítási láz”.
Amivel igazából csak az az egy bökkenő, hogy elviekben a villanyszerelési munkálatokat egy felújítás során általában a bontás után, az első munkafázisok egyikeként szokás és kell (inkább így írom: nagyon ajánlatos) megcsinálni, megcsináltatni.
Még nem ez a jellemző, de azért már növekvő tendenciát mutat a jelenség. Sajnálatos tapasztalat, hogy most nem a “hagyományos” módon (felújítás miatt), hanem hibajavítás végett keresnek meg. És sajnos nem az apróságok ezek, mint a “nem működik egy konnektor”, “fúrjunk fel egy lámpát a betonba”.
Sajnos nem. Ennél egy picit rosszabb a helyzet, mint például: “Már kész a konyha, de két nap után nem működik már a sütő!” (Volt főzőlapos telefonom is, az durva volt, ott már a fél lakásban nem volt áram.)
“Felújítottuk a fürdőszobát, de csipked a csap és a mosógép állandóan leveri a biztosítékot!” (“Engem meg az ideg, hogy nem tudok kimosni!” – ez így elhangzott a telefonban.) “Festettünk a szobában, levettük a kapcsolót, és az új visszaszerelése közben eltört a vezeték.”
A fenti példák majdnem mindegyike megoldható komolyabb bontás nélkül, utólag is. De sajnos ezek a hibák már a kezdetei egy olyan folyamatnak, aminek a végén a régi elektromos hálózat így vagy úgy, de meg fogja adni magát.
Ezért, ha most gondolkoztok a lakás egy részének felújításán, és ez netán valamilyen formában érinti a villanyhálózatot is, akkor mindenképpen konzultáljatok villanyszerelő szakemberrel. Mert előre megcsinálni sokkal könnyebb (és gazdaságosabb), mint utólag, és az a helyzet, hogy sokszor a biztonságról is van szó.