Mit csináljunk, ha baj van?

Mit csináljunk, ha baj van?

Van egy igen ritka eset, amivel a felújított hálózatunkon találkozhatunk, de érdemes írnom róla.

Ritkán, de kapok telefonhívást, hogy “Péter, baj van. Pukkant valami, és nincs áram.” Általában kiderül, hogy a pukkanás vagy valamelyik kismegszakító, vagy gyakoribb esetben az áramvédő kapcsoló (FI-relé) “aktivizálódásának” hangja.

Ilyenkor nincs más teendő, mint telefonon végigvezetni a tulajdonost, hogy megtaláljuk a hibás részt. Nagyon sok esetben ez valamilyen háztartási eszköz lesz, de előfordult már sok minden más is. Egy jól összeszerelt hálózaton hamar megtalálható a kérdéses rész, és a további tennivalók könnyen meghatározhatók.

És a kérdés jogosan adja magát: nem félek, hogy baja lesz az ügyfélnek? Nem. Hiszen nem kérem tőle, hogy bármiben is “turkáljon”, a fel-lekapcsolás nem okoz életveszélyt a használójának, hiszen pontosan erre tervezték.

Ennek ellenére készítettünk egy összeállítást (értsd: használati útmutatót) arra az esetre, ha baj van. Hiszen ügyfelünk laikusként nem tudja, mi miért történt, és az első ijedtség után már tájékozottabban tekint a bekövetkezett eseményre.

De bárhonnan is nézzük, bármennyire is próbáljuk megmagyarázni az adott szituációt, általánosságban a legjobb megoldás, ha szakembert hívunk, amikor baj van.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Az ügyfél nem gyóntatópap

Van egy nagyon kedves ismerősöm, aki nem olyan régen felhívott. Megkérdezte, hogy esetleg tudok-e számára munkát. Elmesélte, hogy az elmúlt időszakban nagyon nehéz az élete, egyszerűen eltűntek az ügyfelek.

Villany Péter

Ionizáló hajszárító – az érzés, amikor megvág az áram

Talán sokan ismerik azt az érzést, amikor hajszárítás után a csaphoz, vízhez vagy szinte bármilyen tárgyhoz hozzáérve csípést érzékelünk egy pattanó hang kíséretében, és elrántjuk a kezünket? Ugyanez tapasztalható néha a bevásárlókocsin is.