Van egy igen ritka eset, amivel a felújított hálózatunkon találkozhatunk, de érdemes írnom róla.
Ritkán, de kapok telefonhívást, hogy “Péter, baj van. Pukkant valami, és nincs áram.” Általában kiderül, hogy a pukkanás vagy valamelyik kismegszakító, vagy gyakoribb esetben az áramvédő kapcsoló (FI-relé) “aktivizálódásának” hangja.
Ilyenkor nincs más teendő, mint telefonon végigvezetni a tulajdonost, hogy megtaláljuk a hibás részt. Nagyon sok esetben ez valamilyen háztartási eszköz lesz, de előfordult már sok minden más is. Egy jól összeszerelt hálózaton hamar megtalálható a kérdéses rész, és a további tennivalók könnyen meghatározhatók.
És a kérdés jogosan adja magát: nem félek, hogy baja lesz az ügyfélnek? Nem. Hiszen nem kérem tőle, hogy bármiben is “turkáljon”, a fel-lekapcsolás nem okoz életveszélyt a használójának, hiszen pontosan erre tervezték.
Ennek ellenére készítettünk egy összeállítást (értsd: használati útmutatót) arra az esetre, ha baj van. Hiszen ügyfelünk laikusként nem tudja, mi miért történt, és az első ijedtség után már tájékozottabban tekint a bekövetkezett eseményre.
De bárhonnan is nézzük, bármennyire is próbáljuk megmagyarázni az adott szituációt, általánosságban a legjobb megoldás, ha szakembert hívunk, amikor baj van.