Mit csináljunk, ha baj van?

Mit csináljunk, ha baj van?

Van egy igen ritka eset, amivel a felújított hálózatunkon találkozhatunk, de érdemes írnom róla.

Ritkán, de kapok telefonhívást, hogy “Péter, baj van. Pukkant valami, és nincs áram.” Általában kiderül, hogy a pukkanás vagy valamelyik kismegszakító, vagy gyakoribb esetben az áramvédő kapcsoló (FI-relé) “aktivizálódásának” hangja.

Ilyenkor nincs más teendő, mint telefonon végigvezetni a tulajdonost, hogy megtaláljuk a hibás részt. Nagyon sok esetben ez valamilyen háztartási eszköz lesz, de előfordult már sok minden más is. Egy jól összeszerelt hálózaton hamar megtalálható a kérdéses rész, és a további tennivalók könnyen meghatározhatók.

És a kérdés jogosan adja magát: nem félek, hogy baja lesz az ügyfélnek? Nem. Hiszen nem kérem tőle, hogy bármiben is “turkáljon”, a fel-lekapcsolás nem okoz életveszélyt a használójának, hiszen pontosan erre tervezték.

Ennek ellenére készítettünk egy összeállítást (értsd: használati útmutatót) arra az esetre, ha baj van. Hiszen ügyfelünk laikusként nem tudja, mi miért történt, és az első ijedtség után már tájékozottabban tekint a bekövetkezett eseményre.

De bárhonnan is nézzük, bármennyire is próbáljuk megmagyarázni az adott szituációt, általánosságban a legjobb megoldás, ha szakembert hívunk, amikor baj van.

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Lámpa Flóra

Nagyon szeretek kirándulni. Szerencsésnek mondhatom magunkat, mert erre alkalmunk is van és volt. Most a hirtelen jött nagy melegek beköszöntével a barlangokat részesítettük előnyben. Egy

Villany Péter

Cseh Laci, a villanyszerelő

“Hű, figyelj má’ Karcsi, ez nem ő? Tudod, tudod, tudod… na az a híres csávó, az a magas. Jajjjj ne már, biztosan tudod! Az a

Villany Péter

Ha április, akkor világbajnokság!

Az évnek egy bizonyos időszakát nálunk mindig nagy várakozás övezi. Ilyenkor a “Villany Péter Family” összecsomagol, felül a buszra, és nyakába veszi a világot. Nem