Miért nem villanyautózok még?

Miért nem villanyautózok még?

Ez egy érdekes téma, szeretem és időről időre felmerül nálunk is. Igazán menő lenne egy villanyszerelőnek villanyautóval menni ide-oda. De mivel nem vagyunk earlybird-ök (korai madarak, akik az elsők között vesznek meg valamit) ebben az ügyben, még várunk a megfelelő pillanatra.

Egy kissé még kiforratlannak találom a technikát, és az utóbbi időben pedig állandóan csak a negatív hírek jelennek meg ezzel kapcsolatban. Kiégett autók, visszahívott hibás akkumulátorok… Egy hatalmas tesztnek vagyunk részesei, ahol élőben velünk és rajtunk tesztelik a legújabb technológiákat.

Úgy gondolom, nincs ezzel semmi baj, hiszen a fejlődés nem áll meg, velünk él, és ha ez a jövő közlekedése, akkor ez a jövő közlekedése. Nekünk viszont még nem éri meg, elsősorban a hatótáv miatt.

A bérlés sem volt opció legutóbb (pedig több cég, köztük az eON kínálja), de biztos vagyok benne, hogy előbb utóbb nekünk is lesz. Mert érdekel, hogy hogyan épül fel egy ilyen autó, lehet-e itthon a garázsban a saját villanyszerelős eszközeinkkel javítgatni a hardveres részeket.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Napelemista kalandok – Így állunk most

Nem lehet elengedni ezt a témát, mert most a fél ország (na jó, inkább talán csak a félnek a fele) ezen pörög. Gyorsan megírom, hol is tart a projektem, hátha segít azoknak, akik éppen dilemmáznak a telepítésén.

Villany Péter

Barkácsoljunk házilag napelemet a panelba?

És igen. Kezdődik a házi barkács kurzus! Indul a panellakások napelemesítése. De ha kérdezik, nem én adtam az ötletet! Sőt! Csak finoman megjegyezném, hogy mások már a YouTube-on és a TikTok-on is “osztják az észt”.

Villany Péter

Lekésel, ha nem veszel most napelemet?

Visszatérve a tegnapi kitérő után a napelem témára, kiderült ám, hogy hol van elakadva a három hete megrendelt rendszerem. A rezsicsökkentés csökkentése után olyan szintű kereslet indult meg a napelemek minden alkatrésze után, hogy hiány alakult ki a piacon.