Miért nem villanyautózok még?

Miért nem villanyautózok még?

Ez egy érdekes téma, szeretem és időről időre felmerül nálunk is. Igazán menő lenne egy villanyszerelőnek villanyautóval menni ide-oda. De mivel nem vagyunk earlybird-ök (korai madarak, akik az elsők között vesznek meg valamit) ebben az ügyben, még várunk a megfelelő pillanatra.

Egy kissé még kiforratlannak találom a technikát, és az utóbbi időben pedig állandóan csak a negatív hírek jelennek meg ezzel kapcsolatban. Kiégett autók, visszahívott hibás akkumulátorok… Egy hatalmas tesztnek vagyunk részesei, ahol élőben velünk és rajtunk tesztelik a legújabb technológiákat.

Úgy gondolom, nincs ezzel semmi baj, hiszen a fejlődés nem áll meg, velünk él, és ha ez a jövő közlekedése, akkor ez a jövő közlekedése. Nekünk viszont még nem éri meg, elsősorban a hatótáv miatt.

A bérlés sem volt opció legutóbb (pedig több cég, köztük az eON kínálja), de biztos vagyok benne, hogy előbb utóbb nekünk is lesz. Mert érdekel, hogy hogyan épül fel egy ilyen autó, lehet-e itthon a garázsban a saját villanyszerelős eszközeinkkel javítgatni a hardveres részeket.

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Jákob lajtorjája

Gondoltam keresek egy rövid vagy hosszú videót arról, ahogyan egy Jákob nevű villanyszerelő bemutatja az általa használt létrát. És ezzel a poénnal felvezetem a mai érdekességet. De a sok tartalom között ilyet pl. nem találtam.

Villany Péter

Tulipános házak

Ha azt mondom Paks biztosan mindenkinek az atomerőmű jut elsőre az eszébe. Kinek a Paks I., kinek a Paks II., vérmérséklet függvényében, de mindenképpen erről lett híres a város elsősorban.

Villany Péter

Áramok harca

Döbbenetes, hogy már az 1880-as évektől használunk irányítottan elektromos áramot. Akárhogy is számolom maholnap ez bizony 150 év. Hihetetlen, és egy kicsit felfoghatatlan is, hogy ennyi idő alatt hova jutottunk el vele, és milyen távlatok vannak/lehetnek még előttünk. Gondolok itt pl. a fúziós energia kísérletekre.