Mennyit „fogyaszthat” egy villanyautó töltése?

Elsősorban a tegnapi íráshoz kanyarodik vissza a téma, de egyben elő is készíti a holnapit. Ha végül is teljesen leállnak a nem elektromos autók gyártásával, és a lakótelepi lakások tulajdonosai is nagy számban (még ha nem is mindenki) vásárolnak és tartanak villany járgányokat, akkor adódni fog a probléma: Hol töltsék éjszakára?

Ez a gond egy családi háznál nem feltétlenül jelentkezik, de kisebb társasházakban is lesz rá megoldás, ez biztos. Akikkel ebben a témában beszéltem, ezt csak a “bedugom a konnektorba” módon kívánják megoldani, nem feltétlenül van tervben ennél modernebb és biztonságosabb (egyben gyorsabb) töltési lehetőség.

És itt jön a probléma.

Elviekben ez nem igényel komolyabb szakember felhozatalt, mert simán “hasonlítható” az egyszerű hősugárzóhoz: az is sokat “fogyaszt” és terhel, mert fűt. Ezek a töltők is simán “megesznek” (beállítástól függően) 10-16 Ampereket. (amit a konnektorhoz tartozó kismegszakító vélhetően elbír)

De ahogy időnként előfordulnak lakástüzek a hősugárzók miatt, ha majd minden garázs, feljáró vagy adott ablak alatt áll egy elektromos autó, akkor az ebből adódó tüzek is ugyanolyan gyakoriak lehetnek. És persze majd a villanyautók lesznek a hibásak. De senki nem gondolt rá, hogy a 40-50 éves elektromos hálózat nem 8-10 órás, folyamatos kb. 2,5 (vagy több) kW-os terhelésre van tervezve.

A hangsúly itt főleg a “folyamatos”-on van. Mert a vékony vezetékek, a laza (esetleg sodrott, forrasztott) kötések, a régi vagy új de olcsó (értsd: nem jó minőség) dugaszoló aljzatok olyan melegedéshez vezethetnek, amik jobb esetben működési hibát, rosszabb esetben olvadást és tüzet okozhat.

És mindezt éjszaka, amikor alszunk!

Emiatt borzasztóan fontos, hogy legalább alap szinten tisztában legyünk az ingatlan elektromos hálózatának állapotával. A legjobb, ha csináltatunk egy villamos biztonsági felülvizsgálatot, ami feltárja az állapotokat, és segít eldönteni, hogy milyen töltési módszert válasszunk, és milyen átalakítások, javítások szükségesek ahhoz, hogy a töltés biztonságos is legyen.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Jákob lajtorjája

Gondoltam keresek egy rövid vagy hosszú videót arról, ahogyan egy Jákob nevű villanyszerelő bemutatja az általa használt létrát. És ezzel a poénnal felvezetem a mai érdekességet. De a sok tartalom között ilyet pl. nem találtam.

Villany Péter

Tulipános házak

Ha azt mondom Paks biztosan mindenkinek az atomerőmű jut elsőre az eszébe. Kinek a Paks I., kinek a Paks II., vérmérséklet függvényében, de mindenképpen erről lett híres a város elsősorban.

Villany Péter

Áramok harca

Döbbenetes, hogy már az 1880-as évektől használunk irányítottan elektromos áramot. Akárhogy is számolom maholnap ez bizony 150 év. Hihetetlen, és egy kicsit felfoghatatlan is, hogy ennyi idő alatt hova jutottunk el vele, és milyen távlatok vannak/lehetnek még előttünk. Gondolok itt pl. a fúziós energia kísérletekre.