Sok cikket olvasok a témában, és szinte folyamatosan követem az elektromos autók fejlődését. Szakemberként vegyesek az érzéseim, de hogy a döntéshozók ezt az irányt választották, az nem kérdés.
Ami kérdésként fel szokott merülni, hogy az autók okozta többlet-energia felvételt vajon bírni fogja-e a rendszer? Az erre adott választ két oldalról kell megvizsgálnunk.
Egyik oldalról magát az energiát és az energiatermelést kell górcső alá venni. Ebben a témában születtek már jó és mély elemzést készítő cikkek. A lényeg és következtetés ezekben egybehangzó: a töltéshez szükséges többlet-energiát a hazai kapacitás képes kiszolgálni.
Másik oldalról azonban a hálózat (és itt konkrétan a vezeték hálózatról beszélek) bizonyos helyeken nem feltétlenül lesz megfelelő. Problémák elsősorban a gyorstöltések és a gyorstöltést biztosító állomások telepítésével lehetnek, ugyanis itt komoly mennyiségű áramot kell biztosítani rövid idő alatt.
Nagyvárosokban nem fog problémát okozni ez a dolog, de lesznek olyan helyek (vélhetően nem is kevés), ahol bizony így vagy úgy, hálózatfejlesztésre lesz szükség. Hogy ezt ki fogja finanszírozni igény esetén?
Ez egy jó kérdés.