Megdöbbentő az igazság: Elektromos autótöltés, hol probléma, hol nem?

Megdöbbentő az igazság: Elektromos autótöltés, hol probléma, hol, nem?

Sok cikket olvasok a témában, és szinte folyamatosan követem az elektromos autók fejlődését. Szakemberként vegyesek az érzéseim, de hogy a döntéshozók ezt az irányt választották, az nem kérdés.

Ami kérdésként fel szokott merülni, hogy az autók okozta többlet-energia felvételt vajon bírni fogja-e a rendszer? Az erre adott választ két oldalról kell megvizsgálnunk.

Egyik oldalról magát az energiát és az energiatermelést kell górcső alá venni. Ebben a témában születtek már jó és mély elemzést készítő cikkek. A lényeg és következtetés ezekben egybehangzó: a töltéshez szükséges többlet-energiát a hazai kapacitás képes kiszolgálni.

Másik oldalról azonban a hálózat (és itt konkrétan a vezeték hálózatról beszélek) bizonyos helyeken nem feltétlenül lesz megfelelő. Problémák elsősorban a gyorstöltések és a gyorstöltést biztosító állomások telepítésével lehetnek, ugyanis itt komoly mennyiségű áramot kell biztosítani rövid idő alatt.

Nagyvárosokban nem fog problémát okozni ez a dolog, de lesznek olyan helyek (vélhetően nem is kevés), ahol bizony így vagy úgy, hálózatfejlesztésre lesz szükség. Hogy ezt ki fogja finanszírozni igény esetén?

Ez egy jó kérdés.

Picture of Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Home Office villanyszerelés

Esküszöm már a COVID megjelenése és a home office intézményének tömeges elterjedése óta azon gondolkodom, hogyan lehetne a villanyszerelést is “hómofiszban” csinálni. Eleddig be kell

Villany Péter

Villanybogár

Biztosan ismered te is. Vagy legalábbis hallottál róla. Ez szinte természetes. Az utóbbi években került igazán előtérbe, bár a fősodratú média még nem írt róla.

Villany Péter

Parkolási para

Azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy elég sok az autó a városban. És azt hiszem abban is egyetérthetünk, hogy semmilyen szinten nem ilyen mennyiségre tervezték. Sem