Jó hír a gyártóktól!

Egy magát felfedni nem akaró kapcsolatunk jó híreket közölt a múlt héten. A sok negatív dolog között minden apróságnak örülni kell, így most én is így teszek.

Bár korábban sokszor írtam róla, hogy az áremelkedés elkerülhetetlen (akár fokozott ütemben, hónapról hónapra emelkedve is). És arról is írtam, hogy ezt mi az ügyfeleinkkel úgy védjük ki, hogy a szerződés után azonnal megrendeljük és meg is vesszük a beépítendő dolgokat.

A villanyszerelési anyagok ezen a beépítendő időtávon nem romlandóak. Statisztikáink alapján kiszámítható, hogy miből mennyi kell majd a felújításhoz, és ezt könnyű összeírni, megrendelni. Szerencsére most még minden elérhető (bár voltak azért fennakadások!), emiatt ezzel egyelőre nincsen gond.

Az áremelkedés mellett a hiány lehet a következő probléma. Az ellátási láncok akadozása, a nyersanyagok beszerzése lehet esetlegesen a következő bajforrás. És ez, itt a lánc végén majd elsősorban a beépítendő anyagok hiányában ölthet testet (és emiatt pedig az árában is majd).

Ami szerencsés ebben a helyzetben, hogy itthon van kábelgyárunk és összeszerelő üzemünk is. Ezekben az egységekben pedig a forrásunk szerint megfelelő mennyiségű alapanyag van raktáron ahhoz, hogy ha most leállna az utánpótlás, még 2-3 hónapig bizonosan el tudnának látni minket beépítendő anyagokkal. Ami jó hír ebben, hogy ha ez igaz, akkor ennyi időnk biztosan lesz kitalálni, hogy “mihez is kezdjünk”.

Természetesen nem tisztem megítélni ezt az információt. Amit biztosan érzek, hogy ez azért nem ilyen egyszerű, és nagy a bizonytalanság. Nagyon sok nézőpontot kell figyelembe venni, és nagyon sok minden történhet.

Mi a magunk részéről tudásunknak megfelelően a lehető legjobban felkészülünk a változásokra, és állunk elébe a elkövetkező időszaknak. Mindenképpen izgalmas lesz, ez biztos.

Villany Péter

Villany Péter

Legutóbbi írások

Villany Péter

Az ügyfél nem gyóntatópap

Van egy nagyon kedves ismerősöm, aki nem olyan régen felhívott. Megkérdezte, hogy esetleg tudok-e számára munkát. Elmesélte, hogy az elmúlt időszakban nagyon nehéz az élete, egyszerűen eltűntek az ügyfelek.

Villany Péter

Ionizáló hajszárító – az érzés, amikor megvág az áram

Talán sokan ismerik azt az érzést, amikor hajszárítás után a csaphoz, vízhez vagy szinte bármilyen tárgyhoz hozzáérve csípést érzékelünk egy pattanó hang kíséretében, és elrántjuk a kezünket? Ugyanez tapasztalható néha a bevásárlókocsin is.